TIP: Verhoog de vindbaarheid van je webwinkel in Google

Een goede vindbaarheid in zoekmachines is van cruciaal belang voor een succesvolle webwinkel. Eerder gaven je al een aantal tips voor de optimalisatie van je productomschrijvingen voor Google. Maar je kunt meer doen om je webshop hoog te laten scoren in zoekmachines! In dit artikel verklappen we vier eenvoudige tips voor de zoekmachine-optimalisatie van webwinkels, die je gemakkelijk zelf kunt toepassen.

  1. Gebruik eenvoudige, zoekmachinevriendelijke URL’s
    Lange URL’s met nutteloze woorden en ingewikkelde artikelnummers hebben, zowel voor je bezoekers als voor Google, geen enkele meerwaarde. Houd daarom de URL’s van je categorieën en producten zo eenvoudig mogelijk. Gebruik zoekwoorden die relevant zijn voor de betreffende pagina’s. Je zorgt zo voor een positieve gebruikerservaring én een goede vindbaarheid van je assortiment.
  2. Interne links op je productpagina’s
    De productpagina’s in je webwinkel zijn de plek bij uitstek om te linken naar andere producten. Hierbij is het belangrijk om links te plaatsen met zo gericht mogelijke zoekwoorden naar gerelateerde producten. Google zal dit als een natuurlijke manier van interne linkbuilding zien, waardoor je beter vindbaar bent op de gelinkte woorden.
  3. Optimaliseer je afbeeldingen
    Voeg aan alle afbeeldingen binnen je site relevante titels en ALT-teksten toe. Noem een afbeelding dus niet foto1.jpg, maar bijvoorbeeld handschoenen.jpg. Hoewel titels en ALT-teksten niet direct zichtbaar zijn voor je bezoekers, dragen ze wel bij aan je positie in Google.
  4. Maak je producten eenvoudig bereikbaar vanaf de homepage
    Zorg ervoor dat alle producten maximaal 3 klikken van de homepagina verwijderd zijn. Websites geven intern linkwaarde door en de homepagina presteert bijna altijd het beste in Google. Door je producten zo dicht mogelijk bij de homepagina te houden, profiteren ze van haar linkwaarde. Producten die te ver verstopt zijn in je site, vinden Google en je bezoekers niet.
  5. Ga internationaal met je webshop!
    Internationaal verkeer richting je webshop is één van de makkelijkste manieren om meer bezoekers te ontvangen. Als jij bijvoorbeeld de Duitse markt wil benaderen dan kun je hiervoor het best een Duits vertaalbureau met native speakers voor inschakelen. Wil je meer informatie over het vertalen van je website of wil je deze werkzaamheden uitbesteden? Neem dan contact op!

De experts van ForShops hebben jarenlange ervaring met het optimaliseren en succesvol maken van webwinkels. Wilt u weten hoe wij úw online verkoop (verder) kunnen verhogen? Lees dan meer over onze zoekmachine-optimalisatie voor webshops.

 

Over de auteur
ForShops - Webshop op maat

ForShops - Webshop op maat

De medewerkers van ForShops delen hun kennis en ervaring met u. Praktische tips, nieuwste ontwikkelingen en succesvolle cases op het gebied van maatwerk webshop.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

Pagina niet gevonden - ForResult - online marketing partner
ForResult – online marketing partner

Pagina niet gevonden

Het lijkt er op dat de pagina die u probeert te zoeken niet bestaat, misschien staat de pagina hieronder weergegeven


Alle pagina's

Blog categorieën