Zo maak je eenvoudig een succes van je webshop!

Er zijn legio aan webshops. De een is een doorslaand succes, de ander niet. Veel webshop eigenaren stellen zichzelf dan ook de volgende vraag: “welke factor zorgt ervoor dat je webshop een succes wordt?”. Succesvolle shops doen iets wat de niet-succesvolle nalaten. Wat dit is, zal ik voor eens en altijd verklappen aan alle webshop eigenaren!


webshop startenBij het realiseren van een succes draait het helaas niet om 1 factor. Iets wordt een succes als alle factoren optimaal zijn afgestemd. Sommige webshops steken daar meer moeite in dan anderen. Ze huren bijvoorbeeld marketeers en consumentenpsychologen in om hun website te verbeteren en zo mensen te verleiden tot een aankoop. Dat is slim!

“Maar niet alle webshop die succesvol zijn hebben dat gedaan”, hoor ik je denken. Klopt! Sommige mensen hebben gewoon veel geluk. Daar staan de factoren zonder grondige analyses reeds goed afgesteld. Dat kan komen door gevoel of toeval. Echter betekent dat niet dat je op dat gevoel of toeval moet willen vertrouwen. Ik zal uitleggen wat je beter kunt doen.

Als een bezoeker binnenkomt op een webshop krijgt deze een hoop informatie op zich af. Logo’s, kleuren, teksten, foto’s. Die vormen samen een 1e indruk op de bezoeker. Deze 1e indruk bepaalt direct of de bezoeker de site bekijkt of weg klikt. Geen goede 1e indruk betekent geen kans op verkoop.

Zo gaat het stap voor stap verder. Voor het gemak heb ik een model toegevoegd met factoren die goed moeten zijn om van een webshop een succes te maken.
webshop conversie model

 

Enkele belangrijke punten zijn:

  • Kan de bezoeker vinden wat hij zoekt?
  • Is de productinformatie volledig?
  • Zijn de prijzen aantrekkelijk?
  • Is het bestelproces duidelijk, qua levertijd, verzendkosten, betaling?
  • Is er voldoende keuze in betaalmethodes?
  • Wordt het de klant makkelijk gemaakt om te bestellen?

Zelf alle punten goed analyseren en instellen is onbegonnen werk. Gelukkig zijn daar professionals voor. Deze professionals kunnen hun kennis en ervaring met het optimaliseren van webshops ook inzetten voor uw webshop.

Dat kost geld hoor ik u denken! Dat klopt, maar het levert u uiteindelijk veel meer geld op. Webshops die bezuinigen op dergelijke expertise ‘mogen’ van hun eigenaar niet succesvol worden. Zonde! Wie geen moeite en geld wil investeren zal nooit een succes in handen krijgen.

Wilt u weten wat die professional voor u kan betekenen?
Maak een afspraak met mij of een collega, dan gaan we van uw webshop een succes maken!

Met vriendelijke groet,
Jorik Heins
CEO ForShops

>>Webshop advies

 

Over de auteur
Jorik Heins, CEO Forresult

Jorik Heins, CEO Forresult

Online business optimizer met meer dan 10 jaar ervaring. Directeur van Forresult (voormalig Marketingman BV).Heeft veel kennis van persuasion design, conversie-optimalisatie en webpsychologie. Jorik kan jouw online business een succes maken!

Comments are closed.

Ik nodig je uit!

Ik nodig je graag uit om eens kennis te maken. In een telefoongesprek van 5 minuten kan ik je al vertellen of SEO past bij jouw bedrijf. Vaak duurt zo’n gesprek langer omdat ik graag al je vragen beantwoord. Ook kunnen we een afspraak inplannen om kennis te maken met een kop koffie of thee.

Neem contact op

naam is een verplicht veld
Bedrijfsnaam is een verplicht veld

Vul hier hoe je wilt dat ik contact met je opneem

Kies een vorm van contact
Telefoon is een verplicht veld
E-mailadres is een verplicht veld